Brugman badkamers ervaringen? Alle Brugman badkamers ervaringen, recensies, reviews en klachten. Van plan om bij Brugman langs te gaan voor een nieuwe badkamer?
Wat was uw ervaring met deze badkamerwinkel? Help ons en anderen en deel uw ervaring.
Hoort deze keukenwinkel bij de Top 3 goedkoopste badkamerwinkels?
Klik hier voor de Top 3 goedkoopste badkamerwinkels >>>
Brugman badkamers
Brugman bestaat sinds 1971 en is ook een van Nederlands grootste in het verkopen van badkamers. Brugman telt in totaal 35 vestigingen verdeeld over heel Nederland.
Ook bij Brugman is het een groot voordeel dat ze vrijwel altijd op zondag geopend zijn. Brugman verkoopt niet alleen badkamers -maar ook keukens en keukenapparatuur.
Brugman badkamers vestigingen
De winkels van Brugman zitten in Alkmaar, Almere, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Assen, Barendrecht, Breda, Capelle, Den Bosch, Den Haag, Ede, Emmen, Goes, Groningen, Heerlen, Hengelo, Hilversum, Hoofddorp, Hulst, Leeuwarden, Nijmegen, Purmerend, Roermond, Roosendaal, Rotterdam, Son, Tilburg, Utrecht, Venlo, Wateringen, Zaandam, Zoeterwoude, Zutphen, Zwolle.
Bezoek de site van Brugman badkamers.
Plaats uw review:
Hele slechte ervaring!
Ons is beloofd dat de badkamer in 3 weken gerealiseerd zou worden. Inmiddels zijn we 4 maanden verder en de badkamer is nog steeds niet gereed. Veel afspraken zijn niet nagekomen, wij worden van het kastje naar de muur gestuurd, worden slecht geïnformeerd, hebben veel vrij moeten nemen van ons werk, krijgen onze contactpersoon nauwelijks te spreken en er worden discussie gevoerd door de telefoon i.p.v. te zoeken naar een acceptabele oplossing.
– Tijdens verkoop gesprek meerdere malen aangegeven dat de startdatum 3 weken eerder was. Zou steeds aangepast worden totdat het niet meer mogelijk was.
– 2 Weken voor aanvang is er een wisseling van de aannemer geweest. Alles moest opnieuw opgenomen worden en bouwvakkers klaagde over slechte informatie en een ad-hoc klus.
– Op verzoek van Brugman moesten we zelf onze vloertegels inkopen omdat ze deze niet konden leveren. Een week voor levering kregen we te horen dat ze niet onze tegels mochten verwerker en dat ze deze nu ineens wel konden leveren. Wij hebben extra kosten gemaakt omdat tegels niet meer afgezegd konden worden.
– Verkochte onderdelen waren uiteindelijk niet meer te leveren.
– Heel veel problemen met het leveren van spullen omdat het adres niet klopte. We hebben meerdere malen aangeven dat ons adres niet klopte. Steeds werd dat niet aangepast waardoor vrachtwagens en monteurs constant bij ons oude woning stonden of bij ons tijdelijke woning.
– Er is ontzettend veel extra bouwmateriaal geleverd waarvoor wij wel betaald hebben. Veel meer dan nodig was volgens de monteurs. Er is dus veel mee terug genomen of weggegooid.
– Wanneer iets ingemeten was, kwam je onder aan de stapel te liggen. Planning is niet opgesteld dat er al capaciteit is vrijgehouden om je producten te produceren. Ons maatwerk wastafel meubel incl. Extra planken in een nis heeft 3 maanden geduurd na inmeten.
– We hebben veel geld betaald voor maatwerk meubelen. Tijdens montage bleek dat alles met overlengte is geleverd en dat er een timmerman alles op locatie nog moest verzagen om daarna de zaagranden af te kitten. Dit was niet bekend bij de aannemer. Er was dus geen timmerman aanwezig. Daarnaast een hele discussie gehad aan de telefoon dat wij bij maatwerk daadwerkelijk maatwerk verwachten en niet alles op locatie verzagen. Zelfs onze verkoper gaf aan dat maatwerk daadwerkelijk maatwerk moet zijn zonder zagen.
– Veel telefoonverkeer en niet terug gebeld worden en als ze terug bellen 2min voor 17:00uur op vrijdagmiddag en zeggen dat ze niets meer voor je kunnen betekenen ivm het weekend en pas na maandagmiddag als de winkel weer open is het probleem kunnen bespreken.
– Vooraf alles moeten betalen, dus nu geen pressie middel om ze te dwingen om naar oplossingen te zoeken.
– Na 4 maanden nog steeds geen 100% werkende badkamer en momenteel geen zicht op oplossingen en geen afspraken over hoe nu verder.
Het service centrum van Brugman Badkamers is alles behalve een service centrum. Het dossier wordt gesloten, zodra de laatste klusser de hoek om is. Ook hebben wij nooit de toegezegde projectleider gezien of gehoord. Toezegging dat dossier wordt gesloten pas als wij tevreden zijn, is niet waar. De keus voor een volledig pakket in het kader van het ontzorgen en de service is in de praktijk echt niet wat men toezegt. Ik schrijf echt zelden een review, maar kan dit niet aan mij voorbij laten gaan en hoop andere te behoeden.
De badkamer is prachtig, echter er zijn wat beschadigingen en gebreken en dan is Brugman direct na vertrek niet meer bereid tot enige samenwerking en service. Jammer dat er op een badkamer van 23000 euro geen toegezegde en verwachten service wordt verleend en juridische stappen moeten worden gezet.
En dan hebben we het nog niet over de ontvangen marge op (het geschetste) servicepakket.
Afgelopen weken zijn ze onze badkamer komen renoveren, en ik moet zeggen…deze mensen hebben topwerk geleverd…het resultaat mag gezien worden.
Hetgeen zeker NIET kan gezegd worden van de service die wij namens Brugman gekregen hebben.
Wij zouden de afbraak werken zelf uitvoeren en hebben meermaals gevraagd wat wij allemaal moesten uitbreken.
Zowel bij Brugman in de showroom als bij de aannemer werd ons gezegd dat ALLES moest worden uitgebroken…tegels en bepleistering tot op de ruwe steen…vloertegels en chape, want alle leidingen en afvoerbuizen zouden worden vervangen.
Groot was onze verbazing op de tweede dag toen de controleur bij ons langs kwam en ons zei dat de muren wel heel scheef stonden en of het niet mogelijk geweest was om enkel de tegels af te kappen, want nu zouden wij 150€ per muur extra moeten betalen!!!
Natuurlijk was dat mogelijk geweest…maar moesten ALLES afbreken.
Wij hebben nu een dag meer werk gehad…extra puin moeten wegvoeren en betalen en daar bovenop dus nog eens 600€ voor extra bepleistering.
Ook werd er gezegd dat het in België verplicht is om een waterdicht doek achter de douche te plaatsen…dat wil ik wel geloven, maar dan zou dat mijn inziens vooraf wel in de prijs moeten verrekend zijn…dus weer 400€ extra kosten.
Ook hadden wij gevraagd of het mogelijk was om losse panelen bij te bestellen om zelf een kast voor de boiler te maken…bij levering blijkt dat het wasbakplaten zijn van 4cm dik, hetgeen wij zeer zeker niet gevraagd hadden…maar Brugman wil niks terugnemen.
Tot slot dan, toen de betegeling gedaan was, bleek dat er maar liefst bijna acht dozen kleine tegels (350 stuks) en 10 grote muurtegels van 90×45 teveel geleverd zijn!!!
Op een kleine badkamer van 2,5m op 2,5m vind ik dat wel een redelijke misrekening…en natuurlijk kan Brugman deze tegels niet meer terug nemen….dus weer extra kosten.
Achteraf bleek dan dat wij meer dan 2000€ extra kosten moesten betalen.
Een kleine tegemoetkoming of zelfs een sorry kon er nog niet af.
Aan iedereen die een keuken of badkamer wil vernieuwen…GA ZEKER NIET LANGS BIJ BRUGMAN want je bent zeer zeker bedrogen.
Van mij krijgt Brugman een dikke 0/10
Bij deze het ordernummer van de geplaatste badkamer. 20026103719
Ik wil nogmaals benadrukken dat de uitgevoerde werken prachtig gedaan zijn.
Maar de bijkomende kosten en foutief geleverde panelen…dat daar niks aan gedaan kan worden, vind ik gewoon schandalig.
Er wordt gewoon niks gedaan om de klanten te helpen en de verkopers maken de ene fout na de andere…wij zullen de rekening wel betalen.
Service bij Brugman is ver beneden alle pijl.
Verkoop etc is allemaal erg goed. Maar de follow up is echte horror! Wat een stelletje amateurs en dat noemt zich dan klantenservice. Alles bij elkaar is het prima dat je de aannemer door brugman moet inschakelen bij problemen maar een belletje of mailtje met een status update vanuit brugman is toch geen moeite? Zolang je geen problemen hebt zal het prima zijn maar als je lekkage of installatie issues hebt is het echt verschrikkelijk! Ik zal brugman nooit aanraden, en zeer sterk afraden bij iedereen! Je kan beter alles zelf kopen en een aannemer zoeken, zelfde issues en problemen. Succes!
Een nooit meer terugkerende zwaar teleurgestelde klant van brugman die ze zeer sterk afraad!
Koop hier nooit een badkamer.
Het is echt de meest SLECHTE service die er maar bestaat.
De communicatie is er niet, de optie zijn extreem beperkt.
Echt een aanfluiting!!!
Onze keuken en badkamer komen allebei van Brugmans en zijn exact even oud.
Een maand geleden is de verwarming in de badkamer gaan lekken. Dit was geen enkel probleem, viel nog onder de garantie en werd kosteloos opgelost.
Nu het kraantje in de keuken is gaan lekken, kan Brugmans hier opeens niets meer aan doen. Ze nemen niet eens de moeite om iemand langs te laten komen. Zowel de kasten, apparatuur als de vloer kunnen vervangen worden!
Vier jaar geleden onze keuken, tegelvloer en badkamer gekocht bij brugman. De tegelvloer is in de gang nog steeds langs de randen niet gevoegd. De badkamer staat meerdere keren per week blank, omdat onze inloopdouche niet aflopend betegeld is. Ook hadden ze donkerbruin voegsel tussen de beige badkamertegels gesmeerd. Dit hebben ze geprobeerd te vervangen door wit voegsel, maar overal komen de donkere voegen te doorschijn. Inmiddels lekkage gehad in de keuken. Offerte opgevraagd voor een nieuwe kast, want voor garantie zijn ze niet thuis, en 2 maanden verder nog geen offerte ontvangen. Het filiaal in Tilburg trekt zijn handen ervan af door te zeggen dat de service vanuit het hoofdkantoor geregeld wordt en het hoofdkantoor is onbereikbaar en reageerd niet op e-mail en offerte aanvragen.
Zolang je niet betaald hebt is alles mogelijk. Bij ons is niet een complete keuken geleverd… Dit moest ik perse met het service-centrum regelen (Burak/de vestiging had geen interesse om hierbij mee te werken). 7 Bestellingen en 3 maanden later nog niet de juiste onderdelen binnen… Heb de onderdelen maar privé besteld want na 3 maanden niet kunnen koken ben ik het zat om dit nog proberen te regelen. Tijdens een grote aanbouw en renovatie van een heel huis was dit absoluut het grootste hoofdpijn hoofdstuk.
+ watervlekken in ons composiet blad
+ nog steeds missende onderdelen en geen medewerking
Ik sta op het punt om een advocaat in de arm te nemen want wat ze allemaal is misdadig.
Met een grote boog omheen lopen, ik zou er nog geen keuken kopen als ik er geld op toe krijg
Een complete badkamer uitgezocht bij Brugman dat ging allemaal naar volle tevredenheid .we keken erg uit naar onze nieuwe badkamer uiteindelijk werd alles geleverd ik merkte direct op dat dat de de kleur van tegels niet klopte.gebeld met filiaal die stuurt me door naar service foto gemaakt er gingen 2 week voorbij niks gehoord na eindelijk om de 2 dagen gebeld tehebben en 15 telefoontjes de tegels de we uitgezocht hebben konden ze niet meer leveren gevraagd of er alternatief is en hun antwoord was nee dat was het moest zelf achter tegels aan en 2 week later kwam de tegelzetter dus gelukkig kon ik ergens anders tegels krijgen…hoezo brugman service en meedenken met de klant zoveel ergenis gehad van brugman communicatie is waardeloos en als je ze tepakken krijgt beloven ze van alles maar je raad het al komt niks van terecht…volgend jaar wilden we nog een nieuwe keuken ……die gaan we zeker niet kopen bij brugman of de mandemakers groep….
In 2016 zowel keuken als badkamer gekocht. Tip: koop niet bij Brugman, zeer slechte service, slechte aftersales. Denken niet met de klant mee. Een fout maken kan gebeuren, echter Brugman wil op geen enkele wijze meedenken met oplossingen.
Onze badkamer was 5 jaar geleden naar tevredenheid geplaatst. Helaas zien we nu dat de designradiotor ad 489 euro barstjes en roest vertoond. Brugman doet dit af als schade door een externe factor door gebruik en onderhoud. De radiator is niet besoeld als droger voor handdoeken en dient altijd goed droog te worden gemaakt. We drogen nooit handdoeken op de radiator en beschikken over automatische afzuiging. Dus zo een onzin heb ik nog nooit gehoort. Alom is bekend dat radiatoren voor de badkamer geschikt zijn voor vochtige ruimtes. Zij moeten een grondige oppervlaktebehandeling tegen roesten hebben. Doordat er geen lakbewerking op de radiator plaatsvindt is corrosie of afbladeren onmogelijk. Brugman ontkent dit en verwijst naar de ervaringen en testen die door de fabrikant zijn uitgevoerd.
Met andere woorden garantietermijn verstreken dan doet brugman er alles aan om het de consument zou moeilijk mogelijk te maken. Ze boden aan om voor 391,20 een radiator in bestelling te geven die ik dan zelf kan monteren. Een formele klacht kost 250 euro en brugman gokt erop dat dit te veel is en de consument het er bij laat zitten. Koop geen badkamer bij Brugman
Ik zou liever zeer slecht willen aanklikken maar dat is niet mogelijk. Fout op fout op fout. Het is goed dat ik er was maar het fout dat ik er zijn moest. Ik heb heel wat tijd er in moeten stoppen om de fouten van Brugman te corrigeren. Al met al aardig wat tijd kwijt aan telefoneren. Er wordt niet meegedacht tot de klant geïrriteerd/boor wordt. Achteraf zeggen ze dat ze dat niet gemerkt hebben en verbaast worden dat dit traject mij zo veel ergernis heeft opgeleverd. Coulance staat trouwens niet in hun woordenboek.
Wat een oplichters, word een psychologisch spelletje gespeeld als je in de showroom komt, voorgelogen en daarna gepushed om een handtekening te zetten. Als die eenmaal staat ben je ge..Aaid en dan kun je niet meer terug wannneer je erachter komt dat je het dubbele betaald hebt voor slechte service. Goede recensies over dit bedrijf zijn gegarandeerd afgekocht.
Na een goede ervaring met ons aanrechtblad (niet de rest van de keuken), zijn wij in januari 2020 vol vertrouwen bij Brugman Utrecht binnengestapt om bij dit bedrijf ook onze nieuwe badkamer uit te zoeken.
Al snel hadden wij in de showroom mooie tegels gezien. Helaas waren deze niet meer te bestellen. Misleidend dat dit niet in de showroom vermeld stond en dat twee weken later nog steeds deze tegels in de showroom hingen.
Na andere tegels te hebben gevonden, hebben we samen met de verkoper een ontwerp van onze badkamer gemaakt. Achteraf bleek de verkoper helaas niet alle opties met ons doorgesproken te hebben.
Begin juni 2020 is Kodax Klusbedrijf – in opdracht van Brugman – bij ons begonnen met het slopen van de badkamer. In twee weken zouden wij een mooie nieuwe badkamer hebben.
Nu – ruim 8 maanden later – is onze badkamer ‘klaar’. Nog steeds niet naar volle tevredenheid, maar wij zijn helemaal klaar met zowel Kodax klusbedrijf als Brugman.
Er is heel veel misgegaan bij onze badkamer: nieuwe wand en plafond zijn scheef geplaatst, ventilatieschacht kapot gemaakt, scheve tegels, loslatende tegels, lelijk gekit, voegen niet goed dichtgemaakt of ontbreken, lijm op de tegels, sifon verkeerd aangelegd waardoor wij lekkage kregen, leidingen verkeerd gelegd, sierstrips verkeerd geplaatst, etc.
Uiteraard hebben wij verschillende keren aangegeven een andere aannemer te willen dan Kodax klusbedrijf. Dit kon niet, omdat een aannemer recht heeft om zijn eigen fouten te herstellen. Blijkbaar gaat dit ook op wanneer een aannemer vier of vijf keer zijn werk verprutst.
Wij hebben regelmatig contact opgenomen met de kwaliteitscontroleur van Brugman. Deze was zeer slecht bereikbaar en belde vaak niet terug.
Na oplevering hebben wij contact opgenomen met Brugman over een financiële tegemoetkoming voor de slechte montage service. Dit konden wij wel vergeten.
Slechte Klantenservice
Alles kan, niets is een probleem, totdat je betaald heb, dan is het allemaal “een andere afdeling”
Betreft complete keuken en badkamer.
Aankoop is geleverd en gemonteerd in december 2020, er ontbreken items die ik tot nu toe niet heb ontvangen, hoewel ik zoveel telefoontjes en e-mails naar de klantenservice heb gepleegd, maar tot nu toe kan ik geen geplande datum krijgen om de ontbrekende items te bezorgen.
Bovendien hadden de geleverde keuken en badkamer ook defecte apparaten, wat zo moeilijk is om een afspraak te plannen om ze te repareren.
Zeer slechte klantenservice.
Ervaring brugman den bosch:
Gelukkig hadden wij een hele goede aannemer waardoor uiteindelijk het resultaat een mooie badkamer is. Maar dat is niet te danken aan Brugman. Erg slechte communicatie, veel verschillende aanspreekpunten bij de klanten”service” die stuk voor stuk van niks weten en soms zelfs onbeschoft zijn (telefoon ophangen tijdens gesprek vind ik voor iemand van de klantenservice echt een no-go). Mensen in de winkel zijn vriendelijk maar hebben maar één doel: jou zo snel mogelijk een zo duur mogelijke badkamer verkopen. Niets van de mooie beloften die in de winkel gemaakt zijn, zijn nagekomen. Meedenken of compenseren komt niet in het woordenboek van Brugman voor. Nogmaals: wij hadden het geluk een erg vakbekwame aannemer te hebben die veel van het leed heeft gecompenseerd. Uiteindelijk heeft onze badkamer verbouwing 3 maanden geduurd ipv 2 weken en compensatie vanuit Brugman was 0,0
Kortom: geen aanrader.
Wat een flut klantenservice. Zeker geen aanrader om je badkamer of keuken daar aan te kopen! Denken niet mee in oplossingen, zijn ontzettend onvriendelijk aan de telefoon. Ook de manager luistert niet en wil überhaupt niet meedenken.
Zaterdag 31-20-3020 Brugman Breda, waardeloze amateur flutzaak. We gingen ons oriënteren voor een compleet nieuwe badkamer. Extra grote douche, Gerbrit of Villeroy en Boch, douchetoilet, antislip tegels, wastafel.
Krijgen we van de verkoper te horen wat we hier komen doen, jullie moeten eerst met een aannemer praten wat er mogelijk is, ivm aan en afvoer van water en elektriciteit. Ik laat dan ook een tekening zien van de badkamer, over hoe wij denken dat de nieuwe indeling zou kunnen zijn.
Verkoper snapt dan nog steeds niet, waarom we eerst komen kijken in de showroom, voordat we überhaupt een aannemer hebben. Sinds wanneer bepaald een aannemer wat voor badkamer je mag nemen, klant maakt toch zelf eerst een keuze wat je mooi vindt. Soort wastafel, hangtoilet, inloop douche wel of niet met een schuifdeur, tegels en de kleur.
Krijgen dan ook nog de lompe opmerking z’n Douchetoilet is wel erg duur, alsof we dat niet kunnen betalen. ( € 3500,- )
Brugman zal ons nu niet, dan niet, nooit niet
1 tegel wastafel of hangtoilet, douche of keuken verkopen.
We gaan wel kijken bij Sanidròme Breda.
Twee weken geleden een tekening laten maken voor een badkamer. De medewerker wilde gelijk weten welk bedrag we kwijt wilden. Ook aangeven dat we een keuken wilde. En een bepaald bedrag voor ogen hadden (25.000). Gelijk zei ze al dat het een flinke uitdaging ging worden. Hoezo? Dit is een groot bedrag.
We werden onder druk gezet om te beslissen vanwege de brugmania. Gelijk gezegd hier geen boodschap aan te hebben.
Ze zou een 3-d tekening maken, heel raar dat dit niet gelijk werd gedaan (scheelt tijd). En liep tussendoor weg om “te overleggen”. Heel bijzonder want ze had een telefoon naast haar en kon zo overleggen.
De tweede keer dat we kwamen een week later had ze nog de 3d tekening niet. Lul verhaal van geen tijd hebben, en dit wel “snel” zou hebben gedaan als ze wist dat we zouden bestellen.
Transparant is ze totaal niet, exacte bedrag weten we nog niet.
Van de keuken een tekening laten maken (ook geen 3d). En weer liep ze weg om te overleggen.
En zou via mail laten weten wat de kosten zijn.
Twee weken later weten we nog niks. En zijn er klaar mee. Heel toneelstuk wat opgevoerd is, triest om zo je spul te willen verkopen.
In 2019 een nieuwe badkamer gekocht bij Brugman. Aankoop en levering verliepen soepel, dus de winkel treft wwat dat betreft geen blaam. Na plaatsing van de inbouw thermostaatkraan bleek geen warm water te leveren.We werden door de winkel verwezen naar het servicecentrum Servicecentrum minstens 10 keer gebeld. Er zou een nieuw onderdeel gestuurd worden, maar dat kwam niet. Keer op keer zouden we teruggebeld worden, maar dat is nooit gebeurd. Ze zouden contact opnemen met Grohe, maar ook daar bleef het stil. Waarschijnlijk is er nooit contact opgenomen met Grohe. Na een aantal maanden moeten we nog steeds koud douchen en dat is in de winter niet aangenaam, zelfs gevaarlijk voor iemand die in de zeventig is. Degenen die we aan de telefoon kregen tonen geen enkel begrip voor de situatie.Voor de zoveelste keer is er de belofte gedaan dat het onderdeel opgestuurd wordt. We zijn inmiddels 2 keer naar de winkel gegaan die de ook niet verder komen dan een telefoontje naar het servicecentrum, waar het antwoord gegeven wordt dat het onderdeel wordt verstuurd.
Over montagekosten kan al helemaal niet gepraat worden. Wij zijn eigenlijk ten einde raad en gaan, ondanks dat het maar een klein-maar wel belangrijk- onderdeel van de badkamer betreft, juridische stappen ondernemen.
Nadat wij besloten hadden om de badkamer en 2 toiletten te renoveren zijn wij naar Brugman in Roosendaal gaan kijken. Daar staat mooi spul binnen en een afspraak gemaakt voor een vrijblijvende offerte. Wij hebben uitgezocht wat we mooi vonden en hadden het idee goed geholpen te worden door de verkoper. Hij heeft het een en ander getekend en op papier gezet en het zag er goed uit. Hij deed er zelfs twee toiletsetjes bij, tenminste zou liet hij dit over komen. Achter af staan er gewoon 2 setjes van €133,- per stuk op de rekening. Een belachelijke woekerprijs, bij Sanidirect betaal je €38 per setje. Toen wij zeiden er even over na te willen denken brak bij de verkoper de pleuris uit. Gooide zijn tekenmap dicht met de woorden “dan moet je hier weggaan”. Stom, maar dat hebben we niet gedaan, heel erg stom achteraf gezien. Als je op deze manier reageert als mensen willen nadenken omdat het toch over een bedrag van meer dan €12.000,- gaat en je reageert dan zo imbeciel dan ben je totaal niet competent voor een functie als deze. Beter ga je dan iets in de schoonmaak werken, als je toch iets met badkamers en toiletten hebt. Zo als gezegd zijn wij toch zo dom geweest om te tekenen. Na het tekenen werd ons even tussen neus en lippen door verteld dat er een aanbetaling gedaan moest worden, dit hebben wij NIET gedaan. Omdat niets geprijsd is bij Brugman hebben wij een specificatie gevraagd, lijkt mij best een normale zaak. Om deze te krijgen moet je echter wel geduld hebben, en achteraf gezien begrijpen wij ook wel waarom. Een fonteinkraantje, €129,- , bij Sanidirect €78,- Een spiegel met LED verlichting, €398,- Bij Sanidirect €239,- Duidelijk dus waarom dat ze liever niet hebben dat je een specificatie wenst. Alles wordt verkocht voor de adviesprijs, zodat ze zogenaamd een enorme korting geven. Nu is korting altijd geneuzel, je betaald hem immers zelf, maar dit gaat al een beetje de richting in van oplichting. Er is ons een radiator verkocht die totaal niet toereikend is voor onze badkamer. Er is al een installatie bedrijf bij geweest die het heeft bevestigd dat dit element te weinig vermogen heeft. Toch een radiator van van €479,- die zo bij het oud ijzer kan. Je mag toch verwachten dat een verkoopadviseur met kennis van zaken je erop wijst dat je een radiator uitkiest die niet genoeg vermogen heeft om je badkamer aangenaam te verwarmen, hij had immer de maten. Hierover hebben wij contact gehad en wij zouden binnen een week terug gebeld gaan worden om te kijken of er mogelijk wat geregeld kan worden. Dus niet. Dit zegt ook wat over het bedrijf. Uiteraard gemaild over deze kwestie en kreeg daar volgend antwoord op “De benodigde capaciteit en het wattage staat aangegeven op uw tekening waar u ook mee akkoord bent gegaan, zie de bijlage.” Ten eerste ben ik geen verkoopadviseur en/of cv installateur en ten tweede ging dit om het volgende “bijgaand is de wijzigingsbon + verdeling vloerverwarming als bijlage toegevoegd. Graag ontvangen wij dit formulier voorzien van handtekening ingescand per mail retour, zodat wij uw wens kunnen verwerken. Alvast bedankt! Met vriendelijke groet, Arco.” Dit was een wijziging betreft de lopende bestellingen dus geen akkoord over wattage/capaciteit. Het verdraaien van feiten is geen enkel probleem bij Brugman. Ook nog een akkefietje gehad met een spiegel, deze kwam stuk uit de doos. Het vervoersbedrijf heeft echter foto’s die aantonen dat hij hier in goede staat is aangekomen. Wij weten niet wat er gebeurd is, misschien heeft de chauffeur zijn fototoestel/telefoon op de spiegel laten vallen, misschien de spiegel gestoten bij het terug inpakken, misschien heeft de spiegel klem gezeten achter de bank, misschien weet ik veel. Omdat niet te achterhalen wat er is gebeurd met de spiegel, wie hoe en wat gaan we hier ook geen energie meer insteken maar een foto van een transportbedrijf is het zelfde als een slager die zijn eigen vlees keurt. Wij hebben nog wel gevraagd aan Arco Schouw om telefonisch contact met ons op te nemen hierover maar als je eenmaal betaald hebt, valt het niet mee om met hem in contact te komen. Wij gaan hieraan ook geen tijd meer verspillen, zodra we een installatie bedrijf kunnen vinden die wat tijd heeft (het is op het moment erg druk) laten we de zaak beoordelen en geven we de zaak uit handen aan de rechtsbijstandverzekering.
Koop nooit wat bij Brugmans. Een verschikkelijke zaak, je mag wel duurder kopen, maar iets retourneren ho maar. Een WC met vermaler ontvangen, die ik niet nodig heb en die in het echt foei lelijk is en 700 euro duurder. Wil het retourneren, hebben ze een ergens piepklein in het contract gezegd dat je die niet mag terug brengen. Belachelijk. Je koopt een hele badkamer en dan krijg je dit.. Belachelijk.
Ik zou iedereen adviseren om niets te kopen bij deze zaak. Service is er niet, alleen glad verkoop.
Weet je dat de Brugman hoofddouchekop niet zo sterk zijn, als je tuinslang?
En ook als het lekt, voor welke fout, zijn ze niet te repareren. En het bedrijf Brugman ziet hier geen probleem mee.
Bijzonder slechte ervaring met Brugman Amersfoort. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Geen enkel probleem uiteraard, maar los het dan vervolgens wel klantgericht en adequaat op. Helaas is dit geenszins het geval. Lang verhaal kort, eerst wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor gemaakte fouten en werd ik telefonisch steeds afgewimpeld. Na een face to face gesprek met de vestigingsmanager kreeg ik de toezegging (is per mail bevestigd) dat mijn rekening gecrediteerd zou worden. Dit was op 21/9. Tot op heden en na diverse mails en telefoontjes heb ik nog steeds géén betaling ontvangen…. Afspraken worden dus niet nagekomen, er wordt niet of heel laat gereageerd op mails (en als ik een reactie krijgt , word ik steevast aan het lijntje gehouden en is het overduidelijk dat het nul prioriteit heeft). En toezeggingen om terug te bellen…Je raadt het al, wordt ook vaak geen gehoor aan gegeven. Mijn ervaring met de klantenservice is helaas niet veel beter, dus rest mij nog om wederom de vestiging te bezoeken en indien nodig mijn rechtsbijstandverzekering in te schakelen.
zeer slechte ervaring, koop liever een ikea keuken dan dit gezeur en gezeik. Niet aan beginnen! Brugman had 3 maanden om de keuken te leveren en monteren. Nu zijn we 4 maanden verder en nog steeds niet compleet. Handgrepen zijn niet zoals we besteld hebben, voor hun geen probleem. Belafspraken worden niet nagekomen, afspraken van levering en montage worden telkens gewijzigd. Er wordt geen verantwoordelijkheid hiervoor genomen en gezien ze het geld allang hebben ontvangen kunnen wij maar wachten tot er een keer iets gebeurd. Zeer slechte communicatie en moet alles 10x opnieuw herhalen. Ook geen sprake van compensatie.
Afgelopen zaterdag opzoek naar onze droom badkamer. Na meerdere winkels bezocht te hebben om ons te oriënteren, zijn win terug gekomen bij Brugman. Wij zijn fijn ontvangen en er werd zeker goed met ons meegedacht. Op het moment dat we het over een prijs gingen hebben, veranderde het gedrag van de verkoper en het gesprek. Aangezien wij ons aan het oriënteren waren, wilde wij kijken wat er allemaal is en hoe duur het allemaal zou worden. De verkoper gaf aan er een mooie prijs van te maken, maar dan moesten wij eerst tekenen om bij Brugman een badkamer te kopen. Dit was niet onze insteek van ons bezoek en dit hebben wij meerdere malen aangegeven. Op een gegeven moment gaf de verkoper toch een prijs en probeerde op een onprettige manier ons te laten tekenen voor dit bedrag. Wij gaven aan niet te tekenen. Er ging steeds meer van de prijs af en wij konden gratis artikelen krijgen. De verkoper is meerdere malen weggelopen om ons te laten ‘overleggen’. De tweede keer kwam de manager naar ons toe nadat hij had gehoord dat de verkoper aan het ‘stoeien’ was (zo noemde ze dat daar zei hij). De verkoper kwam er op een gegeven moment bij en bij alles wat wij zeiden stond hij met zijn hoofd te schudden. Uiteindelijk gaf hij ons de kans om op zondag te laten weten of we toch akkoord gingen. Wij gaan zeker geen badkamer kopen bij een bedrijf dat je zo onder ‘druk’ zet een handtekening te zetten om daar een badkamer te kopen.
Nadat ik een badkamer en wc uitgezocht en de reviews op internet had gelezen, hield ik mijn hart vast.
Maar alles is goed gegaan.
Er is een goede communicatie geweest over de bezorging en alles werd goed nagekeken bij aflevering.
Minpunt vindt ik wel dat er geen prijzen staan vermeld bij de bestelde artikelen.
En dat er geen artikelen worden terug genomen die door de verkoper te ruim berekend zijn.
In de eerste week van januari 2019 een badkamermeubel gekocht bij Brugman Almere.
Aangezien wij al met de verbouwing bezig waren en het snel wilden afronden hebben we gekozen voor een showroom model zodat er geen levertijd was.
Helaas ontbraken er wat onderdelen maar die zouden spoedig na geleverd worden. Dat duurt maximaal twee weken werd mij beloofd.
Na twee weken maar eens contact opgenomen. Nee hoor die zijn besteld en komen deze week binnen werd er gezegd. Na vier weken nog niets gehoord. Hoofdkantoor wist ook van niks. Met andere woorden brugman Almere had nog niks geregeld. Na anderhalve maand ontzettend boos geworden. Na twee maanden eindelijk de bestelde onderdelen binnengekregen.
Uiteraard u begrijpt het al het waren de verkeerde onderdelen.
Direct een mail gestuurd maar tot op heden nog niks gehoord.
Brugman Almere heeft wat mij betreft afgedaan. Een waardeloze organisatie zonder enige vorm van service. Te triest voor worden dat je zelf achter je bestelling aan moet bellen. Dit is nog maar een gedeelte van het verhaal. Helaas is de service nog slechter dan dat ik nu schets.
Het hoofdkantoor van Brugman kan niks betekenen omdat het een showroom model betreft.
Voel me zeer bedreigd door brugman keukens, wordt steeds lastig gevallen dat er een badkamer klaar staat in bestelling maar ik heb niets uitgezocht of gekocht en heb niets in bestelling. Zeer bedreigend allemaal.
Een advies: ga nooit naar Brugman keukens!!!
Vorig jaar spullen uitgezocht voor een badkamer en 2 wc’s. Prima geholpen door de verkoper daar ter plekke. Aangegeven dat we de spullen pas begin van dit jaar geleverd wilden hebben i.v.m. het gereedkomen van de nieuwbouw woning. Dat was uiteraard geen probleem, en zou geschiedde in week 6. Echter in de loop van het jaar enkele keren gebeld door Brugman dat ze de spullen wilde komen leveren. Aangegeven dat de nieuwbouw woning pas in week 4 gereed was, dus dat er gewoon in week 6 geleverd kon worden. Nu is bijna het moment van leveren aangebroken ( week 6)( nieuwbouw woning gereed), en als wij dan een afspraak proberen te maken voor de leverdag, wordt er bijna lacherig verteld, dat dit zeker niet gaat lukken , want ze hebben “ zogenaamd” ( sorry verzin gewoon een betere smoes) logistieke problemen, en kunnen niet eerder als week 8 leveren ( misschien dat brugman zelf te laat is met bestellen?).
Daar sta je dan. Alle aannemers e.d. staan op scherp, en kunnen nu ff 2 weken wachten. ( dit krijgt nog een staartje). Als je al deze problemen voorlegd aan Brugman, dan hebben ze daar totaal geen boodschap aan, en van het meedenken met de klant, en een beetje service hebben ze al helemaal niet gehoord. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, en de juiste personen zijn allemaal ineens niet meer te bereiken of vrij. Hoeveel vrije dagen krijgt het personeel wel niet bij brugman?. Ben zelf ondernemer, en weet wel dat je met service en klantvriendelijkheid heel veel klanten aan je kan binden, maar dat kwartje is bij brugman nog niet gevallen denk ik.
Slechte service, géén kennis in huis, alleen maar verdienen willen ze en vervolgens de klant in de kou laten staan. Alles wat er fout kon gaan.. ging ook fout, géén oplossingen!! Niet voor niks staat deze pagina en het internet vol met negatieve reacties. Deze ervaringen zijn inmiddels ook bij mij helaas bevestigd en heb enorme spijt dat ik mijn badkamer bij Brugman heb uitbesteed! Zit nu met slecht afgewerkte badkamer en daar moet ik het dus mee doen!
Helaas moet ik, net zoals veel gedupeerde voor mij, het nu ook zeggen:
GA NIET IN ZEE MET BRUGMAN KEUKENS & BADKAMER!!
Een schande zoals ze je daar behandelen. We kochten daar vol goede moed een badkamer met alles er op en aan, na maanden was het dan zover de spullen werden geleverd. Daar ging het al mis, de order was niet zoals hij moest zijn, alles was opbouw in plaats van inbouw, naja kan gebeuren denk je. Tegels komen binnen, zitten geen strips bij zoals je hebt afgesproken. Daar begint de ellende, je begint te bellen, ja mevrouw komt voor elkaar, ze staan op de service bon om besteld te worden. Twee weken verder geen strips, bel je nog een keer, ja mevrouw de bon ligt bij de service duurt ongv twee weken dan heeft u ze. Ondertussen verliest de aannemer ook zijn geduld want de werkzaamheden dreigen uit te lopen wat voor de aannemer niet wenselijk is omdat hij meer klussen heeft. We bellen nog eens en gaan bij de winkel langs. Nee mevrouw komt echt goed vandaag gaat de bon de deur uit, dan komen ze deze week nog. Aannemer gelooft er niks van en belt zelf. Nu komt de aap uit de mauw en hebben ze bij brugman wat belooft wat geheel niet bestaat. Zeggen ze dood leuk tegen de aannemer ja dat is niet de taak van de service om dit tegen de klant te zeggen dat moet de verkoper doen (die op vakantie is) lekker makkelijk!.
Hoop ellende heen en weer bellen, uiteindelijk moeten dan de tegels toch op de muur zonder strips, wat we eigenlijk niet wilde maar oke.
Klacht ingediend, eerst geen gehoor, daarna nog een mail gestuurd, ja mevrouw heel vervelend er is zeker het een en ander verkeerd gegaan, ik wil dan ook voor alle ellende een dinnerbon geven twv 100 euro dan kunt u een keer lekker uit eten van al die kopzorgen. Nou u voelt em al aankomen, ook dit was een GROOT leugen, tot op heden niks ontvangen. Ik voel me dan ook schandalig behandeld en zeer zeker dan ook niet serieus genomen!!
ABSOLUUT NIET KLANTGERICHT
Bij aankoop badkamer ontvang je een bon voor vrienden. Zij krijgen €250,00 korting en jij krijgt een dinercheck van €100,00. Echter als je als vriend die bon inlevert nadat de prijsafspraak gemaakt is geeft Brugman niet thuis. Dan melden ze dat je die bon meteen in had moeten wisselen (staat NIET op de bon). Ze spelen het door naar de regiomanager die , ook na tig keer bellen, niets van zich laat horen. Echt SCHANDALIG. Dat heet blij maken met een dode mus en vervolgens niet het lef hebben om dat netjes terug te koppelen!
Sowieso is de klantvriendelijkheid een stuk lager zodra je getekend hebt! Dan ben je eigenlijk alleen nog maar lastig voor hen.
Vanaf de start verbouwing van de badkamer en twee toiletten hebben we alleen maar problemen gehad met aannemer Schouten uit Landgraaf. deze aannemer belooft een hoop en komt z’n afspraken niet na.
Tijdens de inspectie alvorens te starten geeft ie al geen gehoor aan de wensen en opmerkingen van de klant.
Dit doorgegeven aan Brugman bij de definitieve afspraak kregen we te horen ‘maakt u zich geen zorgen, Brugman ontzorgt u helemaal. Tijdens de bouw komt ie alleen maar met extra kosten terwijl vooraf duidelijk is verteld wat er moet gebeuren.
Na installatie nieuwe badkamer met inloopdouche in juni 2016 hebben we last van stank. Zodra het toilet (ook nieuw geïnstalleerd door Brugman) doorspoelt, wordt de afvoer (easy drain) leeggezogen door onderdruk.
De vorige badkamer (18 jaar) heeft hiervan nooit last gehad.
Na diverse malen een verzoek te hebben gedaan voor terugkomst van de aannemer liet ie weten dat het aan de ontluchting van de riolering ligt en hij niets meer voor ons kan betekenen.
Had voordat aannemer Schouten Landgraaf terug kwam al twee onafhankelijke installateurs laten komen voor analyse omdat de aannemer vanaf start bouw alleen problemen heeft veroorzaakt. Deze gaven onafhankelijk van elkaar hetzelfde antwoord. Aannemer Schouten had bij de easy drain een ontluchting moeten plaatsen, daar de afvoer een vrij laag reservoir heeft en hierdoor snel wordt leeggezogen waardoor de stankoverlast ontstaat.
Via Brugman service kreeg ik vandaag te horen dat de aannemer heeft laten weten dat ze een extra ontluchting kunnen plaatsen, dit tegen betaling !!
Ik heb hen mijn ‘relaas’ laten weten en hen ook verteld dat de fout bij de aannemer ligt en dit had moeten weten.
Het kan niet zo zijn dat je ruim 18 jaar geen last hebt en na installatie nieuwe toiletten en badkamer de bestaande riolering de oorzaak is.
Brugman neem uw verantwoordelijkheid en zorg voor een correcte oplossing.
De slogan ‘Brugman ontzorgt u volledig’ is absoluut misplaatst
Na aankoop in okt van 2016 van een complete badkamer ging er van alles mis.Tekening van Brugman verkeerd gemaakt en doorgestuurd naar de installateur.
Goederen van Brugman ontvangen maar er ontbraken onderdelen en een verkeerd plafond,douche stablisatie stang ontbrak enz.Door allerlei omstandigheden heeft de verbouwing niet 2.5 maar 7 weken geduurd.De installateur die wij niet konden uitkiezen heeft ook steken laten vallen.
Geen coulance of begrip van uit brugman ,men schoof alles af op de installateur,dit is NIET terecht omdat de tekening in eerste instantie fout was.
Voor ons dus een slechte ervaring,geen badkamer of keuken meer van deze Firma.
vriendelijke ontvangst, een zeer opdringerige manier om te tekenen en een aanbetaling te doen voor een korting geen tijd om er even over na te denken voelt niet goed hoop dat het goed komt.
Badkamer is inmiddels opgeleverd door projectmontage oost. Het is geworden zoals besproken en daar zijn we meer dan tevreden over. De telling van de tegels was niet correct. Een spoedzending heeft geholpen de ontbrekende tegels snel op locatie te krijgen. Netjes geregeld brugman en projectmontage.
Mooie badkamer gevonden maar nog niet direct een handtekening gezet. Bij het definitief maken waren er enkele onderdelen niet leverbaar. Erg fijn geholpen en begeleid door Ingrid. Ze heeft voor een volledige badkamer gezorgd met alternatieve onderdelen. Veel tijd in ons gestoken en daarin goede ideeën geopperd. Groet Peter
De Brugman badkamer is erg mooi geworden. Het plaatje is perfect ingetekend en uitgeleverd. Wanneer we aan een nieuwe keuken toe zijn zullen we hier ook weer naar toe gaan.
Geachte mogelijke nieuwe Brugman Keukens BV badkamer koper,
Wees zeer alert voor ontstaan van Krakelee in oa WAST40GW wastafels en mogelijk ook andere types kunnen er last van hebben van deze leverancier. Beginnende Krakelee ontstaat na ongeveer na 3 jaar gebruik en is dan nog lastig te zien maar het zit er in en na 6 jaar ziet de wastafel er al helemaal niet meer uit. Er zitten dan scheuren waar je nagels achter blijven haken in de gehele wastafel alsof het een schilderij uit de 17 eeuw betreft, maar die zien er vaak nog beter uit. Oorzaak, Antwoord Brugman Keukens BV: oa Eigen schuld is gekomen door te hard te slaan met scheermes in wastafel! Vreemd in mijn ouderlijk huis zitten wastafels van 31 jaar oud in waar we met vader, moeder en drie zoons opgegroeid zijn (dus genoeg geschoren), geen krasje te zien.
Brugman – “Coulance van lik m’n vestje”, wastafel mag je vanuit gaan dat deze minimaal 10 jaar mee kan of langer zoals de meeste.
Verder eeuwige ellende met Bertio Grande 180×90 Aqua max solo bad met jet-stream, om de +/-18 maanden is de besturings-unit defect, durf hem niet meer aan te zetten/gebruiken na laatste vervanging. Eerste nog onder garantie vervangen en tweede moeten bijbetalen ondanks bad nog ver binnen afgesproken garantie termijn vallend zijnde.
slecht
Ruim 1 haar na bestelling zijn nog steeds niet alle juiste badkamer spullen geleverd.
Telkens ontbreekt er iets of is het een verkeerd product!
Je kan praten en corresponderen met Brugman
Maar je wacht ook als Brugman