Ervaringen Sanisale badkamers? Alle Sanisale badkamers ervaringen, recensies, reviews en klachten. Van plan om bij Sanisale langs te gaan voor een nieuwe badkamer?
Wat was uw ervaring met Sanisale badkamers? Help ons en anderen – en deel uw ervaring.
Hoort deze keukenwinkel bij de Top 3 goedkoopste badkamerwinkels?
Klik hier voor de Top 3 goedkoopste badkamerwinkels >>>
Sanisale badkamers
Sanisale is een van de grotere verkopers in badkamers in Nederland, Sanisale telt 32 vestigingen in Nederland. Het is een snel groeiend bedrijf binnenkort openen er weer een aantal vestigingen. Bij Sanisale kunt u uw eigen droombadkamer ontwerpen.
Ze leveren A-merken tegen bodemprijzen. Bovendien zijn er deskundige adviseurs die u graag advies geven. Altijd gaan ze voor de beste kwaliteit en service. Wat mooi is? Sanisale monteert ook alles zelf.
Sanisale vestigingen
De winkels van Sanisale zitten in Almere, Alphen aan de Rijn, Amersfoort, Amstelveen, Apeldoorn, Barendrecht, Breda, Capelle aan de IJssel, Cruquius, Delft, Den Bosch, Den Helder, Groningen, Heerenveen, Heerhugowaard, Hilversum, Hoogeveen, Leeuwarden, Leiderdorp Nuenen, Nijkerk, Purmerend, Sliedrecht, Spijkenisse, Tilburg, Utrecht, Wijchen, Wormerveer, Zaandam, Zwaag, Zwolle.
Bezoek de site van Sanisale badkamers.
Plaats uw review:
Sanisale Amersfoort is niet aan te raden. Wij ontvingen niet de juiste tegels, terwijl wij het juiste bestelnummer hebben doorgegeven. Na weken lang contact zoeken per telefoon en email kregen wij te horen dat de leverancier de tegels niet kon leveren en zonder overleg zelf heeft aangepast. Wij zitten nu met onbruikbare tegels, deze hebben wij niet besteld en mogen ook niet retour. Gelukkig konden we de juiste tegels ergens anders bestellen. Nu maar oplossen mbv rechtsbijstand. Ons advies is om daar niets te kopen.
Helaas een hele slechte ervaring met dit bedrijf. Ze komen hun beloftes keer op keer niet na.
Leverdatum wordt telkens verschoven, terwijl de bestelde tegels niet geleverd worden (en nog steeds niet zijn). De medewerkers kunnen ons niet te woord staan, er wordt verwezen naar een ‘leidinggevende’ die contact op zal nemen, maar dit wordt ook niet nagekomen. Zojuist contact gehad dat de tegels niet geleverd zullen gaan worden en we ons geld kwijt zijn.
Los van bovenstaande zijn wij erachter gekomen dat we voor de tegels meer hebben betaald dan bij alle overige sanitairwinkels. Ook hier hebben we ze op aangesproken, maar de ‘leidinggevende’ heeft nog geen contact opgenomen.
Gelukkig hebben we de overige badkamer besteld bij Sanisale Almere, hier hebben wij een hele positieve ervaring gehad. Mijn aanbeveling is om naar Almere te gaan en niet naar Amersfoort.
Prima geholpen door Sanisale Groningen.
Maar ga absoluut niet met aannemersbedrijf CNZ van eigenaar L N in zee die Sanisale aanbeveelt.
De aannemers komt zijn afspraken niet na en belooft je van alles, iedereen is de dupe van die man zelfs zijn eigen personeel. Zoek je eigen aannemer dat bespaart je een hoop ellende en frustraties.
Lees het volgende als je overweegt om bij Sanisale een badkamer of keuken uit te zoeken!
In mei/juni 2022 hebben wij Sanisale Amersfoort meerdere keren bezocht voor het uitzoeken van onze nieuwe badkamer. Na het eerste bezoek had ik al een naar onderbuikgevoel, wat toen voornamelijk kwam door de Sanisale ‘aanpak’: bij het eerste gesprek wordt je min of meer gedwongen om een offerte te ondertekenen, waarna je automatisch vast zit aan de overeenkomst en dus aanschaf. Er is geen 24 uur bedenktijd oid, en 3 dagen later kregen we al een factuur voor de aanbetaling. Dit terwijl de offerte (in onze ogen) nog geen eens definitief was omdat wij tijdens het eerste gesprek al hadden aangegeven dat we nog wat dingen moesten nameten. Na het tweede gesprek is de offerte wel aangepast, maar de aanbetaling moest alsnog binnen 5 werkdagen worden voldaan. De offerte van Sanisale wordt ook niet gespecificeerd qua prijs voor individuele producten. Je ziet alleen het eindbedrag. Sanisale geeft bij navraag ook geen inzicht in de prijsopbouw en het beeldscherm van de computer wordt angstvallig van de klant weggedraaid als de gewenste producten worden ingevoerd.
Omdat we niet meer onder de offerte uitkwamen hebben we uiteindelijk onze badkamer bij Sanisale besteld. En daarna begon de grootste ellende… We hadden veel moeite om een aannemer te vinden om de badkamer te plaatsen. Sanisale gaf aan dat ze ons wel in contact konden brengen met een aannemer waar ze goede ervaringen mee hadden. Dit zou wel op eigen risico zijn, zo gaf Sanisale aan niet verantwoordelijk te zijn voor de kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden. De aannemer kwam bij ons langs, voelde betrouwbaar en kundig en kon op redelijk korte termijn al de badkamer plaatsen. We moesten een riante aanbetaling doen, maar dachten dat een aanbetaling in deze tijden normaal was (inmiddels weten we beter…). Op de dag waarop de aannemer zou komen hebben we alle spullen gekregen van Sanisale en meteen gecontroleerd. Dit op advies van andere recensies, omdat je na 24 uur geen poot hebt om op te staan mocht er iets kapot zijn of ontbreken. Ons huis stond vol met alle spullen. En de aannemer aanbevolen door Sanisale… die kwam niet opdragen. Omdat ik geen contact kon krijgen met de aannemer nam ik contact op met Sanisale. Na weken stress en frustratie bleek de aannemer failliet te zijn, waardoor wij niet weten of we de riante aanbetaling ooit nog terug gaan zien. Ik heb Sanisale hierover gemaild en aangegeven dat ik geen compensatie van hun verwacht (ze hebben immers duidelijk aangegeven geen verantwoordelijkheid te nemen voor de door hun aanbevolen aannemers), maar dat het Sanisale wel zou sieren als ze in ieder geval hun excuus aanbieden aan mij en wellicht andere gedupeerden. Een medewerker gaf aan mijn mail door te sturen naar zijn manager. Daar heb ik echter nooit meer wat van gehoord. Enkele weken later werd ik wel door dezelfde medewerker gebeld met de vraag of ik een goede recensie kon achterlaten. Toen ik hem wees op alle (financiële) ellende de we met dank aan Sanisale hebben meegemaakt zei hij ‘oeps mevrouw, foutje’. Daarna gaf hij aan dat ‘dit ook een hele vervelende situatie was voor Sanisale. Want ja, door dit soort dingen lopen zij klanten mis en kost het Sanisale ook geld’. Ik kon mijn oren niet geloven bij deze reactie. Wederom beloofde de medewerker dat zijn manager met mij contact zou opnemen. En ook na deze tweede belofte hebben wij nooit wat van een manager gehoord.
Inmiddels hebben we een andere aannemer gevonden en hebben we eindelijk onze nieuwe badkamer. Gelukkig waren alle spullen van Sanisale wel in orde. Maar ik zou nooit meer een voet in die zaak zetten en raad iedereen aan om ditzelfde advies te volgen.
De recensies, die ik lees uit verschillende steden, is ook in Groningen het geval en dit moet Sanisale toch te denken geven, aangezien dit al vele jaren speelt.
Het gaat goed tot je spullen uitkiest en besteld, alles is mogelijk en dat is het dan!!
Ik ben niet een persoon die gauw zijn beklag doet, maar dit gaat zelfs mij te ver.
Alles geleverd en betaald, alleen niet de tegels die wij wensten, gebeld, gemaild, nul komma nul reactie.
Omdat we zaten met de installateur en anders gigantisch lang moesten wachten, toch maar laten zetten.
Cabinedeur nis, verkeerde maat, na vele keren bellen, toch uiteindelijk contact via de mail. Maak de doos maar open was het advies en maak maar foto’s als hij open en dicht is.
Zo gezegd zo gedaan, doos natuurlijk niet zo mooi dicht geplakt als hij was, maar toch foto’s opgestuurd omdat we de juiste maat wilden. Krijgen we heel snel een mail terug????
Een mail die de verkoper naar de leverancier had gestuurd, een dermate negatieve mail die iedereen zou beïnvloeden dus ook de leverancier. Het kwam er op neer dat de deur omgeruild kon worden maar wij wel geacht werden om ruim 300 euro aan verpakking en verzendkosten te betalen en niet zoals bij AH 2 voor de prijs van 1 kregen, maar 1 voor de prijs van 2.
Het is beschamend hoe mensen in deze tijd nog zo onklantvriendelijk behandeld kunnen worden.
Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan en neem het verlies voor wat het is.
Sanisale neem heel jullie beleid en mensen eens onder de loep, want dit gaat jullie vele klanten kosten.
Voor uw eigen veiligheid: ga naar een ander bedrijf!!
Vestiging Wijchen onder leiding van B.K.
Betreft: volledige verbouwing badkamer en toilet.
Als je zekerheid wilt dat wet en regelgeving niet hoog in het vaandel staan als ook jouw persoonlijke gegevens, dan zit je hier goed. Op alles waar dit bedrijf fouten maakt, wordt direct een factuur extra gestuurd. 7 pakken tegels te weinig besteld? Geen probleem, ze bestellen na, je verliest extra tijd en krijgt extra kosten door het verlengen van huur van een buitentoilet. En….Je krijgt een factuur.
Zijn er defecten in artikelen (zelfs binnen de wettelijke garantietermijn)? Geen probleem, jouw persoonlijke informatie wordt gedeeld met hun leveranciers welke ook doodleuk, je raad het al, kosten berekenen voor herstel. Zelfs als je bij Sanisale aangeeft dat je als consument niets te maken hebt met de leveranciers van Sanisale en ook niet met het dispuut (lees als onrechtmatige factuur) tussen leverancier en Sanisale, interesseert ze dat totaal niets.
Ondanks het feit dat er in het consumentenrecht duidelijke afspraken zijn vastgelegd.
Hun (Sanisale) voorwaarden, welke niet correct zijn, worden als heilig beschouwd. En zelfs dan niet eens door hen nageleefd!!
Ook privacy gegevens zijn niet veilig en worden zonder pardon met derden gedeeld. Een onenigheid met Sanisale Wijchen dat per mail en telefonisch wordt gemeld, wordt beantwoordt per mail met LEVERANCIERS in de CC!! Ze maken de klant zwart in het bijzijn van hun leveranciers. Mensen die totaal niets met de klachtmelding richting Sanisale te maken hebben. SCHANDALIG!!
Daarnaast moet je keer op keer duidelijk maken dat het bedrijf verantwoordelijkheden heeft en deze niet zomaar af kan schuiven.
Gelukkig dat de externe installateur wel fantastisch werk heeft geleverd. Mijn complimenten voor deze man!
Uiteindelijk gaat alles opgelost worden, maar als je jezelf een hoop energie en ellende wil besparen: Er zijn meer bedrijven in de buurt!
In de winkel, waar ik een showroom model kocht, ben ik prettig geholpen
en goed geadviseerd.
De monteur was top; heeft goed meegedacht en meer gedaan dan afgesproken
was.
Ben erg blij met het resultaat!
Door de winkel gelopen met de verkoper de hele badkamer uitgezocht, bij aflevering blijkt dat er heel andere artikelen zijn meegenomen in het koopcontract.
Meerdere malen proberen tot een oplossing te komen maar er werd absoluut niet aan mee gewerkt.
A.u.b. mensen koop hier nooit en te nimmer u nieuwe badkamer!
Juli 2020 badkamer opgeleverd, nog steeds bezig met oplossing te vinden voor verkeerd uitvoeren. Let Wel, eigenaar M. is nog NOOIT komen kijken terwijl zijn zaak nog geen 1 kulometer verwijderd is van mijn huis adres. Bellen niet terug, reageren pas op email als je Radar en Consumentenbond oppert
Sta nu weer op n vrije dag te wachten, komen niet opdagen, nemen telefoon niet op
Geef wat meer geld uit en ga ergens anders heen
Vreselijk, nooit iets kopen. De spullen zijn echt prima, maar ze hebben mijn nieuwe badkamer verschrikkelijk slecht geïnstalleerd. De muren zijn scheef, ze hebben niet gedaan wat we hadden afgesproken, ze hebben de badkuip niet goed opgemeten dus zowel de kraan als de tegels zijn nu niet oké. Ze hebben een plafond geïnstalleerd met lampen die niet werken en niet toegankelijk zijn. Ze boorden in de leidingen die ze zelf hadden geïnstalleerd en veroorzaakten een enorme lekkage waardoor ik mijn plafond opnieuw moest aanbrengen. enz. Ze verwijzen naar de aannemer die mij niet verder wil helpen, maar die heb ik niet persoonlijk ingehuurd, ik heb alles bij Sanisale gekocht inclusief montage. NOOIT iets kopen!
Ik had een afspraak gemaakt om voor onze nieuwbouw woning een badkamer te realiseren. 1e afspraak, waren ze eerder gesloten en hadden onze afspraak niet bij ons afgezegd. Volgende afspraak gemaakt en dan ga je er vanuit dat het goed zit, blijken ze een dubbele afspraak te hebben gemaakt en lukte het ze niet om ons ter plekke alsnog te helpen. 3e keer scheepsrecht dacht ik dan, gaven ze aan dikke korting te geven en die avond een mooi prijsje te maken. We waren een hele opzet aan het maken in 3D en ondertussen moest de collega met andere klanten ook tekenen en ze hadden maar 1 licensie.. haasten haasten haasten. Vervolgens vroeg die wanneer wordt het opgeleverd, wij: over 2 jaar. Was het even stil en vervolgens gaf die aan dat we beter moesten na denken hoe wij de badkamer wilden en we een vervolgafspraak moesten maken. Wij gaven aan dat we wilden weten wat de richtprijs was. Lastig om in te schatten gaf die aan en noemde wel een bedrag op ongeveer. Dat wist die ook niet zeker want we moesten nog onze apparatuur kiezen, dus dat snapte ik wel. Maar we konden dus niet verder geholpen worden nadat we er maar een half uur zaten en hij had erna ook geen moeite genomen om een vervolgafspraak te maken. Wij wisten het wel: dit is zo niet klantvriendelijk en wij hebben 3x een avondje verspild. Als ze ons nu al zo behandelen dan willen we later geen gedoe hebben. Gaat om filiaal Leiderdorp. Niet gaan dus
Een mooi badkamer uitgezocht bij Sanisale Alphen ad Rijn
Nick heeft ons geweldig geholpen. Goed advies gegeven w.b verwarming. Vloer en design verwarming. Op het laatst nog een verandering van kleur van verwarming. Verbouwing is super gegaan. Kan niet anders zeggen van begin tot eind aflevering ook de aannemer was super.
Levering te laat en niet compleet.
Slecht te bereiken.
Zeer Klantonvriendelijk na ze het geld hebben ontvangen!
Uiteindelijk is het geen eens goedkoper
Sanisale breda: Een complete badkamer besteld en nog een apart complet toilet voor beneden.
Bij levering bleken de vloertegels van de badkamer niet geleverd te zijn.
Na contact te hebben opgenomen, mochten wij deze wel tegen een gereduceerd tarief alsnog geleverd krijgen.
Van de zotte, maar je staat met je rug tegen de muur.
Zij gaven aan als enige badkamerspecialist tot plaatsing voor een 100% tevreden klant te gaan, dit is duidelijk niet het geval.
Koop nooit bij Sanisale, het ziet er allemaal keurig uit. Totdat je meubel mankementen krijgt een expert komt kijken en het allemaal verdraaid zodat het je eigen fout is en dus helemaal nergens recht op hebt. Slechte service weggegooid geld. Je kan nog beter naar een bouwmarkt gaan.
Top zaak perfect materiaal
Roland en Kim hebben verstand van zaken zeer goede service ,defecte spullen worden goed en professioneel meteen opgelost.
Wij hebben een mooie strakke badkamer dankzij SaniSale Heerlen.
Dank hiervoor
fam Beekwilder Margraten
Wij zijn in eerste instantie prima geholpen door Sanisale. Goede prijs ook. Toen we eenmaal overeengekomen waren de badkamer daar af te nemen, inclusief plaatsing, ging het snel bergafwaarts. We werden niet meer door de initiële verkoper geholpen maar werden steeds doorverwezen. Daarna hebben we problemen gekregen met de offerte (dit is erg vaak fout gegaan), levering (verkeerde spullen) en vooral problemen met de door Sanisale ingezette aannemer (JH Restyling). Deze partij kwam niet opdagen wanneer afgesproken en heeft er in plaats van 2 weken ruim 6 weken over gedaan.
Helaas ging de thermostaat van de douchekraan binnen 2 jaar kapot en moesten we terug. We kwamen binnen bij de vestiging met de melding dat er iets kapot was, en in plaats van ‘wat vervelend’ of ‘wat is er kapot?’ werd er meteen gesteld dat zij daar niets aan doen en dat wij de leverancier moesten benaderen. Ik vroeg waarom dat zo was omdat Sanisale onze leverancier was, maar er werd stellig aangegeven dat de leverancier van de kraan dit zo wilde. Ik heb gevraagd hoe dit dan verder in zijn werk ging, toen werd gesteld dat wij de onderdelen opgestuurd zouden krijgen en dat wij dit zelf moesten plaatsen. Ik heb hierbij aangegeven dat dat de bedoeling niet kan zijn omdat Sanisale de badkamer geplaatst heeft en ik niet binnen de garantietermijn aan de geplaatste badkamer zou moeten sleutelen. Er werd zeer onplezierig nogmaals vermeld dat de leverancier zou eisen dat wij als eindklant zelf contact zochten. Achteraf bleek dat dit helemaal niet het geval is, maar dat je op deze manier als eindklant zelf opdrachtgever van de reparatie wordt. Dit betekent dat als er bouwvuil word aangetroffen in de thermostaat je zelf de voorrijkosten en het materiaal moet betalen. De leverancier van de thermostaat was gelukkig klantvriendelijk en nam binnen een paar uur contact op, heeft uitgelegd dat ze beter het onderdeel konden sturen omdat ze dat kosteloos konden doen en vrij eenvoudig te plaatsen was. Dit bleek ook gelukkig zo te zijn, en inderdaad, er zat bouwvuil in de oude thermostaat door de slordige plaatsing van de aannemer van Sanisale.
Goedkoop bleek inderdaad duurkoop te zijn. Ik zou ten zeerste afraden iets af te nemen bij Sanisale (Zaandam).
Uitermate slechte service! Wij hebben 8 maanden geleden een complete badkamer besteld bij Sanisale. Werkelijk alles wat mis kon gaan is mis gegaan. Er werden te weinig tegels geleverd, de aansluiting van de radiator zat op de verkeerde plek, de wasbak was scheef, we hebben een verkeerde douchekop en incomplete producten ontvangen, de levertijd van de kranen liep enorme vertraging op (zo erg dat ze nog steeds niet aan de muur hangen). Voor dit laatste had Sanisale de oplossing om tijdelijk andere kranen te monteren. Ook deze kranen waren incompleet waardoor er nu één tijdelijke kraan aan de muur hangt, die door een missend onderdeel continu uit elkaar valt. Vervolgens hebben we nog tig keer verkeerde, beschadigde en incomplete kranen geleverd gekregen. Eindstand: wij zijn er helemaal klaar mee en willen ons geld terug: maar Sanisale geeft al een maand geen respons! Wij zijn absoluut niet te spreken over Sanisale (om nog maar niet te spreken over de (regio)manager van Sanisale die absoluut geen begrip toonde en de schuld altijd bij een ander wist te leggen). Doe geen zaken met dit bedrijf!
Slechte service bij levering beschadigde producten
In 2018 hebben wij via Sanisale.nl (Alphen aan den Rijn) de materialen (sanitair etc.) voor een nieuwe badkamer aangekocht. De levering van de goederen (3 volle pallets met tegels, toiletten, douchescherm, wastafel met meubel, kranen, tegels, radiator etc.) vond plaats op de dag dat verbouwing net gestart was met de sloop van de oude badkamer.
We hebben de materialen direct na de levering vanaf de pallets in onze woning en berging opgeslagen. Hierdoor stond ons huis (woonkamer, slaapkamers en berging) letterlijk vol met spullen (het is even kamperen in je eigen huis). De verbouwing duurde totaal circa 4 weken en als laatste wilde de aannemer de designradiator (Vasco Beams t.w.v. € 460) plaatsen. Bij het openen van de verpakking bleek de radiator op 2 plaatsen beschadigd en een vlek in het spuitwerk te bevatten.
Direct Sanisale.nl gebeld met het verzoek de radiator om te wisselen. Na enkele dagen afwachten heb ik zelf weer contact met hen opgenomen waarbij hun reactie was dat beschadigingen uiterlijk 2 dagen na levering gemeld moeten worden (staat i.d.d. in hun algemene voorwaarden) en hun leverancier de schade niet meer in behandeling neemt. Mijn argument dat mijn huis tijdens de verbouwing helemaal vol staat met de geleverde materialen waardoor ik niet alle materialen (elk onderdeel of pak tegels) direct heb uitgepakt om te beoordelen op eventuele beschadigingen, vond geen gehoor. De vlek in het spuitwerk (fabricagefout) maakte voor hun afwijzing geen verschil. Na het inschakelen van mijn rechtsbijstandverzekering werd er aanvankelijk totaal niet gereageerd om de ingebrekestellingen. Pas na herhaaldelijk bellen van de juridische adviseur heeft Sanisale.nl de kwestie zelf ook aangemeld bij hun rechtsbijstandverzekering (toevallig dezelfde als de mijne). Inmiddels heeft mijn eigen inboedelverzekering de schade uitgekeerd waardoor onze rechtsbijstandverzekeraar de zaak heeft afgesloten (er is juridisch gezien geen schade meer).
Ik vind het een zeer belabberde service en zal dit bedrijf in mijn familie- en kennissenkring ten zeerste afraden.
Van begin tot eind een prettige ervaring gehad bij Sanisale Leiderdorp. Heel erg blij met de badkamer!
Wij hebben hier een hele mooie badkamer gekocht. Wat een goede service. Er waren wat moeilijke dingen in onze badkamer en die werden heel goed opgelost. Echt een aanrader!
Vandaag bij Sanisale in Delft geweest. Verkoper moest “even naar het magazijn” voordat ie me zou helpen en kwam terug met een enorme rookwalm om hem heen. Ieder vraag was er één teveel en de man lachte me nog nét niet uit. Ondanks dat ik een prachtig, binnen mijn budget vallend badmeubel zag, besloot ik hier niet mijn aankoop te doen.
Met deze instelling vóór de verkoop denk ik dat er van service ná de verkoop helemaal niet te spreken is. Gemiste kans, heb dezelfde dag een badmeubel bij de concurrent gekocht.
Wij hebben diverse badkamer sanitair aangeschaft bij Sanisale.
Nog geen 5 maanden verder en mijn wastafelmeubel is ingestort. Dit is absoluut een constructiefout van de leverancier, want het haakje hing nog aan mijn muur, maar het hout is losgeraakt van deze constructie.
Ik heb meerdere malen contact opgezocht met Sanisale maar de verkopers hebben hier zeer onprofessioneel op gereageerd. Allereerst werd ik meerdere malen aan het lijntje gehouden en werd mij beloofd dat ik terug gebeld zou worden. Al deze beloftes zijn niet waargemaakt. Tot zeker 4 keer ben ik beloofd terug gebeld te worden, maar geen van deze beloftes zijn waargemaakt. Ik heb zelf meerdere malen een email moeten sturen en moeten nabellen. Uiteindelijk kreeg ik eindelijk een reactie en werd mij gezegd dat de badkamermeubels niet vochtbestendig zijn en dat de oorzaak vocht moet zijn geweest. Hoe logisch is dat? een sanitair winkel die geen vochtbestendige meubels verkoopt?
Ondanks ik 2 jaar fabrieksgarantie heb, wil Sanisale mij niet een vervangend wastafelmeubel aanleveren.
Kortom: Zeer slechte service, zeer slechte kwaliteit producten en zeer onprofessionele verkopers. Goedkoop is duurkoop! Een absolute afrader. Voor meer info neem contact met mij op en trap niet in de verkooptrucs van deze amateurs!
Beloofde afspraken worden niet nagekomen
Latere levering .
Niet complete levering.
Verkeerde levering.
Ontbreken van onderdelen.
Niet klant vriendelijk.
Het niet toegeven van fouten.
Al met al absoluut geen aanrader!!!!!
Ben bij Sanisale geweest voor een offerte nieuwe douchecabine en douchebak.
Ik kwam er al heel snel achter dat ze het vel over je neus willen halen. Verkoper was wel aardig , maar de prijs raakte kant nog wal. Zoals velen heb ik verschillende offertes laten maken, maar een prijsverschil van PLUS 118% !!!! ten opzichte van een ander is ronduit belachelijk voor exact dezelfde douchecabine en douchebak. Ik kom hier zeker nooit meer. € 900 of € 1963 slaat werkelijk nergens op. Lachwekkend als het niet beschamend zou zijn.
Ten tijde van het ontwerp goed geholpen bij Sanisale Breda. Helaas verliep de levering van de juiste producten teleurstellend. Verkeerde glazen wand die gelukkig wel vrij snel opnieuw goed is geleverd. De spiegel die wij hadden besteld met verlichting en verwarmingselement is echter tot VIJF keer toe verkeerd geleverd. Het zou Sanisale Breda sieren als zij vanuit zichzelf excuses aanboden en zelf de ‘nieuwe’ spiegel kwamen brengen. Helaas niets van dat alles. In iedere mailwisseling staat dat zij benieuwd zijn naar onze ervaringen en dat je daarvoor naar het hoofdkantoor kan mailen. Ook daar pas reactie op gehad na extra aandringen… Service achteraf is een onbekende…
In januari 2017 hebben wij een badkamer gekocht bij Sani Sale Den Bosch. Het is nu een jaar later en we kampen nog steeds met een niet werkende thermostaat. Daar zijn we niet blij mee. We zijn nu 4 thermostaten verder, 3 bezoeken van Korver Holland (leverancier Sani Sale), ettelijke opgenomen verlofuren, vele inspecties, vele belletjes, inschakelen van onafhankelijke loodgieter en kosten voor improvisatie douche verder, maar nog steeds geen werkende thermostaat en douche.
Al om al, houden een onbetrouwbaar, onverantwoordelijk en onvervuld gevoel aan dit hele traject met SaniSale Den Bosch. Het is geen partij die verantwoordelijk is en zorgt dat de klant verholpen is. Ze zijn niet proactief en eigenaar van het probleem van de klant en komen hun beloftes niet na. We zijn vermoeid na alle belletjes, getrek en geduw, alle opgenomen verlof uren ten behoeve van inspectie en hopeloze pogingen om actie in deze zaak te krijgen. Zodoende deze gegronde klacht, met de intentie een verschil te maken in hun service voor toekomstige klanten. Op dit moment gaan we nieuw binnenwerk bestellen en monteren door een andere partij. Voor een uitgebreider verslag verwijs ik u naar hieronder, beoordeel voor uzelf.
Verslag:
We hebben een melding van deze klacht gemaakt direct na installatie. De klacht luidt: Wanneer je aan de thermostaatkraan draait wordt het water koud en wordt het ook niet meer warm. De installatie is overigens door onszelf gedaan. Korver Holland zou een nieuwe thermostaat opsturen, wat het probleem voor 2 douchebeurten oploste. Flinke wat belletjes later is Korver eind 2017 zelf op bezoek gekomen. Ze hebben gekeken naar het binnenwerk voor zover dat mogelijk is en geconstateerd dat het niet aan hun binnenwerk ligt. Op dat moment waren we er zo klaar mee dat we direct een loodgieter in de hand hebben genomen, om dit op te lossen of het probleem nu door ons of door SaniSale veroorzaakt is. Deze loodgieter kende we niet en hebben we op aanraden van warmteservice Den Bosch ingeschakeld. De loodgieter heeft de leidingen, splitter en het binnenwerk gecontroleerd. Wat blijkt, de splitter in de meterkast en het binnenwerk wordt gewoon 60 graden bij gebruik douche (instelling boiler). Oftewel, niks mis met de aanvoering van warm water. Alle andere kranen aangesloten op de splitter geven gewoon warm water, werken naar behoren. Toen hebben we weer contact opgenomen met Sani Sale welke in conclaaf gegaan is met Korver. Korver heeft weer een monteur langs gestuurd, welke tot een: “Ik snap het niet conclusie kwam”. We hebben hem verzocht dit intern te bespreken en terug te komen bij ons. Dit was halverwege december 2017 en anno 26-01-2018 nog steeds niks gehoord. Tijdens dit bezoek bleek ook dat ze de terugslagkleppen tijdens vorig bezoek niet inspecteert hebben/verschoont hebben, desondanks ze toen beweerden van wel.
Tevens, wat ook een grap is, is hun offerte. Ze menen een vrijblijvende offerte aan te maken zodat je het kan vergelijken (stond op billboard voor de winkel), vervolgens loop je de winkel uit met een offerte zoals op de foto. Totaal onvergelijkbaar en al helemaal niet transparant. Tijdens de rondleiding door de winkel wordt verwezen naar een slechte plastiken “grohe” kraan en hun geweldig eigen merk kraan. Die specifiek aangewezen Grohe kraan is toevallig de enige plasticen Grohe kraan in die hele winkel.
enorm slechte ervaring.
in de winkel als je nog wat geld gaat besteden zijn ze vriendelijk en behulpzaam. Op het moment dat je gekocht hebt, heb je er niets meer aan. Een aantal producten op de factuur bleken andere nummers te zijn dan die we hadden uitgezocht en zo kregen we tot 2 keer toe verkeerde producten geleverd, maar moesten we wel 2 keer bijbetalen voor de levering en de producten. zeer ontevreden en zou sanisale breda ook echt nooit aan iemand aanraden.
Goed geholpen in de winkel tijdens het uitzoeken van het sanitair. Vanaf het moment van plaatsing echter minder tevreden over de ingezette montagepartij, die zich niet aan de gemaakte afspraken hield, slecht communiceerde en een week langer nodig had uiteindelijk dan ons beloofd was. Dit hebben we meerdere malen bij montagepartij en sanisale zelf aangegeven, maar helaas vanuit beide partijen weinig tot geen actie/opvolging op onze klachten. Ook de opleverpunten die we vervolgens hebben aangegeven werden niet tot nauwelijks opgepakt en er werd niet goed meegedacht in mogelijke oplossingen. Wij zouden een volgende keer niet meer kiezen voor deze partijen.
Alles lijkt prima te gaan totdat je een kritische vraag stelt of onaangebroken tegels wilt retourneren. Sanisale Amsterdam is dan van mening (letterlijk ‘ons standpunt’) dat ze maar 75% terug betalen, omdat de tegels terug geboekt moeten worden in het systeem en de leverancier weer een vrachtwagen moet sturen. Als je dan vraagt waarom men dat niet heeft gemeld bij aankoop of niet de algemene voorwaarden heeft overhandigd krijgt Sanisale Amsterdam de drang om een discussie met de klant aan te gaan en als hun het weerwoord niet aanstaat het gesprek gewoon te beeindigen.
Onze ervaring ‘goedkoop is duurkoop’ en professionaliteit is ver te zoeken!
Een badkamer verbouwen, een hele klus. Maar met deskundige hulp van André van Sanisale Capelle, onder het genot van een heerlijke kop koffie, een ontwerp gemaakt.
In eerste instantie was er een probleem met de datum van plaatsen. Dat werd gelukkig snel opgelost door Gert, samen met John Maurik. In juni is mijn badkamer vakkundig geplaatst door Ronald Dekkers. Ik geniet nog iedere dag van mijn nieuwe badkamer.