Ervaringen Sanidirect badkamers? Alle Sanidirect badkamers ervaringen, recensies, reviews en klachten. Van plan om bij Sanidirect langs te gaan voor een nieuwe badkamer?
Wat was uw ervaring met Sanidirect badkamers? Help ons en anderen en deel uw ervaring.
Sanidirect badkamers
Sanidirect is een van de grotere verkopers in badkamers in Nederland, Sanidirect telt 16 vestigingen in Nederland. Elke Sanidirect heeft zijn eigen vakmensen, ze leveren een zeer groot aanbod van A merken en u kunt er alles krijgen voor uw badkamer. De specialisten van Sanidirect helpen u graag, u kunt directe afspraken maken maar u kunt ook langs komen. Ook kunt u online shoppen bij Sanidirect, Sanidirect heeft zeer scherpe prijzen.
Sanidirect badkamers vestigingen
De winkels van Sanidirect zitten in Almere, Barendrecht, Breda, Den Bosch, Den Haag, duiven, Ede, Groningen, Hilversum, Kaatsheuvel, Meppel, Middelburg, Sneek, Son, Tilburg, Utrecht.
Bezoek de site van Sanidirect.
Begin november 2022 bestelling gedaan, via de telefoon werd mij verteld dat alleen akkoord via de mail gegeven kan worden. Dus bij ontvangt van de betreffende offerte gelijk akkoord mail gestuurd aangezien lange levertijd. 2,5 maand later krijg ik bericht van Sanidirect Groningen; Herhaalbericht of ik akkoord ben met de bestelling zodat ze alsnog de bestelling kunnen plaatsen. Ze kunnen mijn mail niet meer vinden dat ik begin november 2022 akkoord had gegeven. Nieuwe leveringsdatum ergens in maart 2023!
Heb mijn bestelling geannuleerd en ga ergens anders de bestelling plaatsen.
Wij kochten onze inloopdouche – spullen, toiletten, kranen en wastafels in 2016.
De wastafel had een stukje ongeglazuurd met een scheurtje erin.
Die zijn ze komen ophalen en we kregen dadelijk een nieuwe wastafel
Ook een douchekraan en wastafelkraan lekten allebei na een jaar of twee. Sanidirect is dat onmiddellijk komen herstellen zonder kosten en er werd nooit moeilijk over gedaan.
Dus ja wij zijn tevreden klanten.
Bij Sanidump Utrecht gelijk bij de 1e afspraak alles gevonden wat ik wilde. Prima geholpen door de medewerkers en een mooi 3D ontwerp voor de nieuw te realiseren badkamer gekregen. Tussendoor een paar keer de order aangepast omdat ik o.a een andere kleur kranen en maat badmeubel wilde. Via sanidump twee nrs gekregen van aannemers. De 1e heeft nooit meer wat van zich laten horen na een huisbezoek om de oude badkamer te bekijken. De 2e. Wouters Vastgoed & Bouw kwam als een geschenk uit de hemel. Ontzettend goed meegedacht, tenslotte in overleg met de aannemer er voor gekozen een stukje van de slaapkamer bij de badkamer te trekken waardoor de tekening voor de badkamer ook moest worden aangepast. Sanidump is hier gelijk mee aan de slag gegaan.
Bij levering van de spullen wel een verkeerde kleur Rowe (ipv rvs geborsteld gewoon rvs) gekregen. De afvoerplug voor de waskom was te groot en de kleur bedieningsplaat voor het toilet was rvs mat. De Rowe is zonder probleem omgeruild, ik moest die wel zelf ophalen maar daar heeft de aannemer goed in meegedacht en geholpen. De juiste kleur bedieningsplaat heb ik zelf ergens anders gekocht en de afvoerplug voor de waskom ook. Het bijbestellen van tegels bij Sanidump ging vlot en probleemloos.
Het toilet van grohe was wel even een dingetje, bij het spoelen spatte water over de rand, volgens google een bekend probleem bij dit type. De aannemer had hier een goede oplossing voor en heeft een flowmanager in het bouwreservoir geplaatst. Hiermee was het probleem verholpen.
De aannemer heeft wonderen verricht. De werklui waren erg enthousiast over de goede kwaliteit tegels die ik bij Sanidump heb gekocht, dat maakte het betegelen een stuk makkelijker voor ze. Het eindresultaat is prachtig.
Was 1 x en nooit meer staat groot op de site voor 16.00 besteld morgen in huis .
Krijg je het pas 4 dagen later en toen niet meer nodig en mag ik ook nog eens zelf de retour kosten betalen .
Waardeloze service eens en nooit meer.
Kijk uit met kopen bij Sanidirect. Wij zijn de allereerste keer daar binnen al erin gestonken met een handtekening. Dit was een offerte die getekend moest worden. Ok?? Later bleek dat je er gelijk aan vast zit, geen bedenktijd. Was niet gecommuniceerd met de medewerker. U weet toch wel dat dit zo werkt? Eh nee, 14 dagen bedenktijd dachten wij, op z’n minst. Nu krijgen we een nieuw huis en hebben we de badkamerspullen niet meer nodig. Annuleringskosten 50%!! Omdat de leverdatum al bekend is. Die is notabene pas in oktober en ze hebben nog niets besteld want we kregen zelfs te horen dat onze mozaïek tegeltjes er niet waren, bedrijf maakt ze niet meer dus kies maar wat anders. Dit was overigens ook pas toen wij er langs gingen, ze hadden dit ons nog niet eens gemeld. Begrijp dat er regels moeten zijn maar op deze manier je klanten laten staan zonder enige compensatie vind ik erg klantonvriendelijk. Onvoorziene omstandigheden worden dus niet meegerekend. Nette mail gestuurd maar wordt niet op gereageerd. Fijne vakantie van mijn dure centen Sanidirect Breda!!
Absoluut waardeloze service.
Zo lang er niets misgaat is er op zich weinig aan de hand. Vriendelijk personeel, degelijke producten (niet top) voor een redelijke prijs. Echter wanneer er iets misgaat, dan geeft Sanidirect absoluut niet thuis, mede doordat ze zich volledig indekken met en verstoppen achter voorwaarden en reglementen.
Het is echt uiterst bedroevend hoe Sanidirect klanten in de kou laat staan.
Nieuwe badkamer en aannemer geregeld via Sanidirect Amstelveen. Ze zijn samen wezen kijken of de werkzaamheden op de offerte mogelijk waren en wat de uiteindelijke prijs zou zijn. Er werden geen problemen geconstateerd met onze wensen, alles was mogelijk, pijpleidingen in de muur en stenen vloer eruit. We hebben de uiteindelijke prijs gekregen en zijn akkoord gegaan. Op de dag dat de sloop begon, bleek het anders uit te pakken. Al het oude sanitair was er al uit gehaald en er waren gaten in de muur geslagen en toen bleek dat er toch meer kosten waren, omdat de muur van gips/hout was. Dit hadden Sanidirect en de aannemer echter al kunnen weten volgens ons omdat ze op de muren hebben geklopt tijdens het opstellen van de definitieve offerte. Op dat moment hadden we geen badkamer meer en kregen we een meerprijs van 1200 euro, dus eigenlijk geen andere keus dan akkoord gaan. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 900 euro, omdat wij het niet eens waren met de gang van zaken. In dit hele proces heeft Sanidirect ons slechts gewezen op de kleine lettertjes dat er meerkosten kunnen zijn zodra de sloop begint en ze op gebreken stuiten die ze niet konden zien. Wij zijn van mening dat Sanidirect en de aannemer prima wisten wat voor muur er in de badkamer zat en hebben ze niet gecommuniceerd over de extra kosten mocht de muur van een ander materiaal zijn. Na de verbouwing nogmaals een gesprek aangegaan, maar de filiaalmanger schoof alles af , nam geen verantwoordelijkheid voor het gebrek aan communicatie, voor de foute inschatting tijdens het opnemen van de offerte en toonde geen enkel begrip voor het feit dat wij dit hele proces als zeer onprettig hebben ervaren.
Beroerde aftersales. Voel mij door filiaal niet serieus genomen. Wordt op een vervelende wijze afgescheept. Denken niet in oplossingen. Jammer. Zou dit bedrijf niet aanbevelen.
Na van het kastje naar de muur gestuurd te zijn en door een iets te populaire verkoper belerend op onze vingers getikt te zijn, geen steek verder.
Bedrijf toont geen enkel begrip voor de situatie, nemen geen verantwoording en lijken vooral niet met een oplossing te komen.
De omzet is binnen, of de klant tevreden is lijkt ze niet te boeien.
Mijn advies, koop hier niets, maar dan ook helemaal niets. Wat ze daar verkopen kan je overal vinden. Waarschijnlijk voordeliger en inclusief goede service.
Na een, in eerste instantie, positieve ervaring in de winkel, blijkt de ervaring minder positief te zijn. Bestelling geplaatst met een leveringsdatum in overeenstemming met de afspraken met de aannemer. Bij de levering bleek de badkamerkast er niet bij te zitten. Kon helaas niet op de afgesproken tijd worden geleverd. Dus extra kosten om de aannemer terug te laten komen voor extra werk en langer geen badkamer kunnen gebruiken. Klantenservice Sanidirect gaf geen compensatie want nalevering kan altijd gebeuren. Nu 3 maanden later, laat de laminaat laag van de wastafel onderkast op meerdere plaatsen los door vocht. Maw, een badkamermeubel dat niet vochtbestendig is. Wederom geeft Sanidirect niet thuis, maar “mogen” we wel een nieuwe bestellen a 553 euro.
Mijn advies: koop niet bij Sanidirect. Ondeugdelijke artikelen voor een veel te hoge prijs en geen deugdelijke klantenservice. Je bent beter af bij de betere bouwmarkt.
In april heel vriendelijk geholpen door medewerker in Hilversum om alles uit te zoeken en te kijken wat er allemaal mogelijk was. Hij nam echt z’n tijd en eigenlijk was alles mogelijk en heel snel geregeld….tot het moment van leveren….
De vrachtwagen kwam voor de deur en alles werd keurig afgeleverd waar het neergezet moest worden, ik merkte op dat de wastafel + bijbehorend meubel er niet bij zat, bleek dat deze manco was (geen melding vooraf, alleen een mancobriefje bij levering) en we moesten zelf maar contact opnemen met de planning wanneer deze nageleverd zou worden, heel vreemd, toch? Maar goed wij bellen, dan krijg je iemand in Waalwijk aan de telefoon die alleen maar kan doorverbinden echter krijg je nooit iemand van de planning aan de lijn en er wordt steevast gemeld dat er een terugbelverzoek wordt neergelegd. Na dit een aantal keer geprobeerd te hebben, en we natuurlijk niet terug gebeld werden, contact per mail geprobeerd te leggen. Puntje bij paaltje, meubel werd redelijk snel nageleverd echter de wastafel was niet leverbaar, zou ergens misschien in week 47 pas komen, echter aannemer ingehuurd en die was in week 47 niet meer aan het werk bij ons. Ze zouden wel een noodoplossing kunnen regelen maar wanneer???? Allemaal onduidelijk. Na weer 39 keer een terugbelverzoek neergelegd te hebben en niet teruggebeld te zijn de telefoon gepakt, nummer in Waalwijk gebeld en net zo lang aan de telefoon te blijven hangen totdat ik iemand kon spreken die mij meer kon vertellen. Na 30 minuten was dit gelukt. Noodoplossing was nog steeds onduidelijk maar de oorspronkelijke wastafel werd dan eindelijk geleverd.
Bij de verkoop rekenen ze het aantal tegels uit wat je nodig zou hebben voor je badkamer, er wordt wel gemeld dat je dit na moet laten rekenen door de aannemer/tegelzetter maar je mag er toch vanuit gaan dat het redelijk klopt? Nou, niet dus, we hadden een stuk of 10! dozen over en als je daar over belt met de verkoper dan is het gene wat hij zegt; ja je moest het ook na laten rekenen en daarbij hebben wij een heel lomp systeem daarvoor! (Zorg dat je wel een goed systeem hebt, klanten verwachten service).
Ik hoop echt dat Sanidirect hier wat mee gaat doen, dit kost een hoop frustratie bij hun klanten, heb dit ook telefonisch zo neergelegd bij ze maar heb niet het idee dat de vrouw die ik sprak er wat mee gaat doen.
Een badkamer gekocht bij sanidirect in duiven
In juni kwam er een aannemer om mijn droombadkamer te realiseren
Er ging heel veel mis
Tegels zitten scheef, slechte afwerking
Afspraken worden niet nagekomen door zowel aannemer en controleur vd bademan
Na 4.,5 mnd in de rotzooi te zitten , voel ik me erg in de steek gelaten
Er worden valse beloftes gemaakt
Ik ga het hoger op zoeken
Schandalig gewoon
product gekocht echter zijn de specificaties die opgevraagd zijn anders als wat er daadwerkelijk geleverd is.
ze zeggen dat ze er mee bezig zijn maar er is voor alsnog (nog altijd geen oplossing)
simpelweg beetje verder zoeken naar andere winkel
Via Sanidirect Amstelveen hebben wij onze materialen gekocht en aannemer via hun geregeld.
Ze beloven een vakkundig aannemer…niets van waar. Wij hebben tijdens de verbouwing meerdere malen gebeld, gemaild dat de aannemer hun werk niet goed deden, zeiden ze steeds dat het goed is en dat ik maar zelf moet gaan uitzoeken met de aannemer. Nu 6 weken verder lekkage die doorloopt via electra leiding, met kortsluiting als gevolg ondanks breek en hak werk vd aannemer. Geen reactie van Sanidirect.
Totaal geen betrouwbare winkel.
NIKS waar gemaakt van hun mooie woorden op hun website over vakkundig en gegarandeerd binnen 2 weken een badkamer. Bah..nooit meer sanidirect.
Niet doen zijn klungels. Door het ontbreken van deskundigheid zit je je zelf -als klant- later met de problemen.
Sanidirect Hoorn,
Ik zou nooit meer bij dat bedrijf kopen. In eerste instantie gezellig aankopen gedaan in de winkel, hoewel ik zelf de indruk had dat de deskundigheid ver te zoeken was, bleek ook te kloppen, hij was tot voorkort een autoverkoper. Wij wilde een badkamer met zwarte accenten (de dubbele kraan), dat kon in eerste instantie kon dit niet. Toen ik een keer terug kwam bij een andere verkoper bleek het wel te kunne, moest ik naast het bijbetalen omdat ze zwart waren ook “omruilkosten” betalen, hoe verzin je het. De verkoper was niet goed geinformeerd! De levering van de badkamer gaf eveneens problemen. Bij twee kasten waren alle glazen plaatjes tijdens het vervoer gebroken. Alles met de aannemer opnieuw regelen -wat een crime is- en geen excuus van Sanidrect. Nu kwam ik er achter dat de douchewand geen waterkering heeft om het afschot te compenseren. Blijkt men bij Sanidirect niet te weten wat het is en dat de wand eigelijk voor een douche bak is, wat een afknapper en wat een geklungel. Overigens, ze liggen er niet wakker van………………..
De verkoop en advisering helemaal Top. Echter de klantenservice zijn getraind op bijvoorbaat Nee. Het ligt bij de klant. Dus koop daar helaas niet. Service is erg belangrijk
In juni 2018 een volledige badkamer besteld/geleverd door Sanidirect Ede. Nu 2020 is de badkamer spiegel al aan het verweren, verlichting doet het niet meer, ook het badkamermeubel trekt helemaal krom, maar helaas is Sanidirect niet thuis. Men geeft aan dat de spiegel verweert door het vocht? In een nieuwbouw huis wat perfect geïsoleerd is, en ook nog eens keurig bijgehouden wordt..
Ik hoop dat Sanidirect met een passende oplossing komt, want zo afhandelen is echt niet netjes.
Wij hebben een aantal maanden geleden een badkamer gekocht bij Sanidirect Barendrecht. In eerste instantie een super positieve ervaring. Ze waren vriendelijk, dachten mee en klein budget was geen probleem. Vooral vanwege de vriendelijkheid hebben wij besloten om hier te kopen. Dit was de eerste keer dat we een badkamer gingen kopen, dus hulp en begeleiding was erg belangrijk voor ons aangezien wij geen idee hadden hoe of wat.
Vervolgens zijn alle artikelen bij ons afgeleverd. Ook dat ging prima volgens plan. Vervolgens bleek alleen de badkamer niet helemaal compleet te zijn. Er bleek twee keer iets niet aan de bestellijst te zijn toegevoegd wat wel belangrijk is (blijkbaar) bij het installeren van een badkamer. Ter verduidelijking, we hadden hier ook nog niet voor betaald. Het was gewoon niet besteld. Ik begrijp dat wij lijsten moeten controleren, maar tot 3 weken geleden had ik nog nooit van een sifon gehoord, laat staan dat ik wist dat we er 1 nodig hadden en dat hij dus niet besteld was.
Dit betekende dat de loodgieter (tot 2x toe) zijn werk niet kon afmaken en terug moest komen, met de extra kosten van dien.
Nu, uiteindelijk, hadden we alle spullen en kwam de laatste installatiedag in zicht. Hoera! En toen kwamen we erachter dat de douchewanden niet passen ivm de hoogte van het plafond. We snapten er niets van, hoe kon dat nou?
Wat is er nou gebeurd? Nou, toen wij in eerste instantie met deze bestelling begonnen, hebben we gesproken over een inloopdouche. Daar heeft de medewerker wanden op uitgezocht/aan ons voorgesteld. Later in het hele proces, kwamen we er achter dat een inloopdouche geen optie was bij ons, een douchebak bleek toch nodig te zijn. Hup, douchebak erbij. Nu zijn daarna alleen de douchewanden niet meer aangepast, maar door de douchebak zijn we een aantal centimeter kwijtgeraakt – waardoor nu de wanden niet meer passen.
Nogmaals, tuurlijk moeten wij lijsten controleren, en moeten wij maten controleren. Maar als iemand zegt dat alles moet passen en dat het zo goed en compleet is, dan gaan we er van uit dat het klopt. Wij weten niet beter namelijk – wij zijn geen badkamer adviseurs. Sowieso bleek de hele constructie helemaal niet te werken, maar ook dat wisten wij niet.
Nu staat alleen in de algemene voorwaarden van Sanidirect aangegeven dat artikelen die in de winkel zijn besteld, niet teruggegeven mogen worden. Ruilen of terugbrengen is dus geen optie ook niet als iets nog in de verpakking zit. We hebben echt van alles geprobeerd. Maar er was echt helemaal niets mogelijk. Het liefste hadden we de wanden omgeruild, we wilden geen geld terug of wat dan ook – alleen een douchewand die past.
Het aanbod dat we nu hebben ontvangen, is dat we voor inkoopprijs (700,- euro) een hele nieuwe douchecabine mochten aanschaffen. Met een levertijd van 7 weken. Ook al zouden we van die 7 weken levertijd voor lief nemen, dat geld hebben we gewoon niet. 700,- euro is voor ons gewoon heel veel geld (zeker met alle extra loodgieter kosten en de additionele materialen die we al moesten aanschaffen). Dus nu hebben we, tot we onze oude-nieuwe wand verkocht hebben via marktplaats, ons oude douchegordijn hangen… In onze compleet nieuwe, moderne badkamer.
Het stomme was, ik had eigenlijk al een review geschreven. Een hele positieve ook. Omdat ik namelijk dacht echt goed geholpen te zijn en ik super opgelucht was dat iemand ons goed en duidelijk advies had gegeven. Maar als ze je daarna zo in de kou laten staan onder het mom van “het staat in de algemene voorwaarden en je had dan zelf beter moeten kijken”, dan breekt mijn klomp.
Maargoed. Door met het leven.
PS. wil er iemand nog een douchewand kopen? Hij zit nog nieuw in de verpakking en bij ons mag je hem terugbrengen als hij toch niet blijkt te passen.
Tijdens mijn huwelijk zijn mijn vrouw en ik al 6 x verhuisd wat ook in weer div,. verbouwingen re dussulteerden; Altijd deden
wij dat zelf met sanitair –tegels ect van de (betere) bouwmarkt…. du gingen we dezes we haden ervaring genoeg zou je zeggen !!!
Desondanks gingen we deze keer voor het “gemak” Maar dat hebben we geweten ! Het contact in de winkel was redelijk goed . Maar dan 2x foute levering waardoor 2x vaklui afzeggen Dan maar aanpassen met hoge extra kosten
I Dus nooit meer Sanny direct… Beter is het om de producten rechtstreeks te bekijken en mee te nemen……
Koop nooit niks bij deze zaak ze hebben goede cursus gehad om te verkopen maar zodra er problemen zijn dan zijn ze niet thuis
Alles kranen gaan snel stuk
En tegels hele slechte kwaliteit
Hierbij dien ik een klacht.
Ik heb door toedoen van Sanidirect lang moeten wachten om de badkamer meubel te plaatsen. Gisterochtend (woensdag) is de juiste meubel aangekomen nadat er 3 keer onjuist en gebroken spullen zijn geleverd.
Nadat de meubel is geplaatst wilden wij de spiegel gaan plaatsen. Bij het openen van de beschermlaag blijkt dat deze ook gebroken is. Het is echt een drama Wat ik niet juist of gebroken heb ontvangen van Sanidirect .
Doordat ik 4 x mijn monteur moest afbellen en gisteren weer niet compleet afgemaakt heeft moet ik hem ook extra hiervoor compenseren. Deze kosten wil ik ook bij Sanidirect verhalen.
Ik verwacht dan ook zeer spoedig een antwoord van Sanidirect en een nieuwe spiegel en compensatie van kosten aan de monteur en geleden stress die zich meebrengt.
Ik heb van alles ook een foto gemaakt.
Ook heb ik rechtsbijstand hierin ingeschakeld.
Tevens zal ik overwegen om alle sociale media en consumenten programma’s zoals Kassa inschakelen over de manier van handelen
Slecht toegankelijk voor mindervaliden. Eenmaal boven met mindervalide door medewerker weer foutief naar onderen gestuurd. Maakte daar vervolgens een flauwe grap over. Voor de 2e keer boven moesten wij het toch weer zelf uitzoeken (maar 1 andere klant in winkel). Toen ik vervolgens (na 2x met mindervalide op en neer en het zelf uitzoeken) chagrijnig reageerde toen hij uiteindelijk kwam was hij ‘er klaar mee’ en liep weer weg. Nou, ik ben er ook wel klaar mee….. :-(
Echt ongelofelijke triest on zaken te doen met sanidrect.
* materialen kwamen verlaat ( erg verlaat). Badkamer was inmiddel al helemaal geplaatst op de ontbrekende spullen ( die in eens niet bezorgd konden worden en mij extra kosten opleverde).
* wc was binnen 1 dag kapot werd niks mee gedaan. ( heb een nieuwe kunnen kopen).
* douche wand verkeerde afmeting bezorgd ( geen oplossing want gebrachte spullen kunnen niet retour). ( nieuwe douche wand kunnen kopen).
* tegels te veel. ( geen terug name i.v.m geen terugname van goederen).
* onvriendelijk behandeld.
* Bellen naar service die verwijzen je naar winkel en de winkel verwijst terug naar service.
* ik zeg dit NOOIT IETS KOPEN BIJ SANIDIRECT! ik zal dan ook nooit deze zaak aan bevelen bij iemand.
Ervaring Sani direct Cruquius:
Zeer slecht koop kranen, verkoper zegt dat ze retour mogen als ze niet goed zijn, bij retour wordt gezegd dat ze niet teruggenomen worden. Kan ze niet gebruiken. Verkoper zegt/belooft van alles wat niet klopt
Super geholpen door Gerard Jansen in de vestiging te Apeldoorn. Dacht goed mee en gaf vakkundig advies. Alle spullen werden keurig verpakt en op tijd bezorgd. Alles van hele mooie kwaliteit. De Sealskin Soho douchekabine (120×90), de Ben Lavion thermostatische douchemengkraan en regendouche met handset. Prachtige Ben Lavion verhoogde wastafelkraan en prachtige natuurstenen wasbak. Alles compleet met aansluitmateriaal. Ben zo blij en trots op onze nieuwe badkamer.
Uiterst slecht bedrijf. Geen zaken mee doen! Slechte service!!
Voor een geannuleerde bestelling, tijdig aangegeven, worden 50% annuleringskosten in rekening gebracht. Bizar!
J. Jager